Hopp til innholdet

Styremedlem: Sture Distad

Styremedlem: Kristian Tychesen

Styremedlem: Christian Couillault

Etter årsmøtet 22. februar 2023 ble det det gjort en rekke styreendringer. Stig Gisle Lunde takket for seg som styreleder etter lang og tro tjeneste i over 10 år. Kent Bjarte Træen og Celine Erichsen valgte også å gi seg, mens Ann-Kristin Markussen gikk fra nestleder og kasserer til kasserer i fotballgruppen.

Inn i styret kom Georg Halland som ny styreleder, Siren Loy som ny nestleder og Kristian Tychesen, Christian Couillault og Sture Distad inn som nye styremedlemmer. Styret har siden det ble innsatt hatt 8 styremøter og 2 samarbeidsmøter sammen med Frøya. I tillegg har styret gjennomført trenersamtaler med samtlige 27 lag vi har i klubben. Alt fra nyoppstartet G/J 6 lag til de gode gamle på veteran-laget.

Økonomi

Fotballgruppen har et lite negativt resultat for 2023. Styret gikk lenge mot et null resultat, men innkjøp av nytt VEO-kamera, samt en del nye baller til seniorlagene – gjorde at vi gikk med et underskudd på cirka 35.000 kr. Kasserer i fotballgruppen valgte å trekke seg med umiddelbar virkning i midten av desember. Styret var veldig fornøyd når de i januar fikk på plass ny kasserer i Fredrik Larsen.

Seniorlag

A-lagene våre på dame- og herresiden har blitt trent av: Odd Ragnar Øhlen A-lag damer, Trond Pettersen, Alexander Kvalheim og Kim Andresen. A-lag herrer.

A-lager damer har hatt en ny strålende sesong der de endte på 3- plass i serien. De er per nå rangert som Bergens 6 beste damelag bak Brann. Arna Bjørnar, Åsane, Fyllingsdalen og Fana. Troppen har bestått av +- 24 spillere. De kvalifiserte seg også til NM i futsal

A-lag herrer har slått kraftig tilbake etter en ganske laber 2022 sesongen. Etter en litt trå start på sesongen, hevet laget seg voldsomt og endte opp med 9 seire på rad. En kamp i fra ny klubbrekord. Laget knivet lenge mot et sterkt Åsane 2 lag, men endte til slutt opp med den sure 2.plassen. Det har også vært kjekt å følge den enorme støtten Lyngbø Ultras har gitt laget gjennom sesongen. De har bidratt til flere positive medieoppslag rundt klubben.

B-lag damer har bestått av en fast stamme på cirka 10 spillere og som har blitt supplert med spillere fra A-lag damer i kampsituasjoner. Laget hadde en strålende sesong som endte med opprykk til 4.div. Vi gratulerer!

B-lag herre ville ikke være noe dårligere og også her endte det med opprykk til 6.div. Laget har blitt ledet av Thorstein Vadla og har besått av juniorspillere, rekruttspillere og enkelte A-spillere.

Ungdomsavdelingen

Ungdomsavdelingen består av 6 lag. 2 jentelag og 4 guttelag. Sesongen har bestått av mange kamper, gode resultater og stor idrettsglede. For første gang har klubben hatt et samarbeidslag med Frøya på guttesiden og fra og  med inneværende sesong vil 2 nye samarbeidslag være opprettet i form av et gutter 14 og jenter 13.

Barneavdelingen

Barneavdelingen vår består av 13 lag fra 6-12 år.  6 jentelag og 7 guttelag. Her er humøret på topp og mottoet er som alltid at alle skal være med.  Alle lag sett bort i fra nyoppstartet G/J6 lag har deltatt i seriespill, samt en rekke cuper gjennom året. Et av de store høydepunktene var nok for mange Voss cup. Her stilte vi sterkt med mange lag og en stor heiagjeng. Det var kjekt å se at god organisering av enkelte trenere sørget for at de fleste lagene klarte å samle for en sosial omgang en av kveldene.

Det var også utrolig kjekt å se at over 30 spente og motiverte 1.klassinger møtte opp til oppstartstrening for nytt lag i september. Klubben har dessverre ikke klart å rekruttere nok jenter til et eget lag. Her må styret sammen med trenere gjøre en jobb.

Trenere

I år som i fjor at vi en flott, variert og engasjert trenergruppe. De fleste trenere har blitt med videre fra fjorårets sesong og vi har fått noen nye tilskudd. Oversikt over lag og trenere kan sees på vår hjemmeside https://www.fotball.no/fotballdata/klubb/personer/?p=l&fiksId=795&a=#personer

Det er ekstremt gledelig å se at gjennom treneresamtalene styret gjennomført at hele 16 trenere ønsker trenerkurs. Vi applauderer trenere som ønsker å utvikle seg sammen med oss i Lyngbø.

Arrangement

TINE Fotballskole: Som vanlig ble det arrangert fotballskole for ivrige barn først uken i skoleferien. Dette er et utrolig populært tilbud og her var det tidlig venteliste for å få plass. Ivar Halland og Tommie Pettersen hadde ansvar for det sportslige og sammen med instruktører fra egen ungdomsavdeling gjorde de dette til uke fylt med læring og fotballglede.

3v3 ligaen ble arrangert 7.mai for gutter og jenter 7 år. 10 puljer og hele 72 kamper ble spilt i strålende sol på Lyngbø Idrettspark. Det ble et fotball arrangement takket været god planlegging. Lyngbø stilte med egne dommere.

I november ble det arrangert sesongavslutning i klubbhuset. 345 barne-og ungdomsspilere ble invitert. I ungdomsfotballen var det kåring av Fair Play og årets spiller, mens i barnefotballen fikk alle medalje for god innsats. Det ble servert is, brus, hotdog, pizza og sushi.

Lyngbø, 02.02.2024

Fotballstyret